العرى وعلاقته بالقهر في الحروب في العراق القديم جديد

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

كلية الآداب جامعة المنصورة

المستخلص

من أهم مظاهر القهر في الحروب في العراق القديم هو تمثيل الأعداء والأسرى عراة، وظهر في بداية الأسرات وازداد في العصر الأكادى وتتطور ثم اختفى وظهر بتطور في الفترة الأشورية الحديثة، مشاهد المعارك وتصوير الأسرى وجنود الأعداء كعراة يستخدم كمذلة لتمثيل القهر والذل، كان العرى مقتصر فقط على الأعداء في هذه المناظر ليقلل من مكانتهم وللتأكيد على قوة وانتصار الحاكم، وتمثيلهم في تصوير الإحتفالات بالنصر او ذكراه يجعل الحاكم كقوة ذات سيادة للسلطة الجديدة، ومن أهم مظاهر القهر تجريد الأعداء وأيديهم مكبليين خلف ظهورهم أو وضعهم كالحيوانات ويدل على العبودية
One of the most important manifestations of oppression in wars in ancient Iraq is the representation of enemies and prisoners naked. It appeared at the beginning of the dynasties and increased in the Akkadian era and developed, then disappeared and appeared with development in the modern Assyrian period. Battle scenes and the depiction of prisoners and enemy soldiers as naked is used as a humiliation to represent oppression and humiliation. Nudity was limited only to enemies in these scenes to reduce their status and to emphasize the power and victory of the ruler. Representing them in depictions of victory celebrations or its memory makes the ruler a sovereign force for the new authority. One of the most important manifestations of oppression is the stripping of enemies and their hands tied behind their backs or placing them like animals, indicating slavery.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية